Tab Menu 8

Followers

Wednesday, July 13, 2011

Pesta Floria Antarabangsa di Presint 2, Putrajaya

 Dalam kesibukan bekerja, dapat juga Anor luangkan masa untuk pergi ke Pesta Floria di Putrajaya (09/07/2011-17/07/2011). Best sungguh.......tak percaya? Marilah datang tengok sendiri. Lihat betapa indahnya flora dan fauna di sini.....ada bermacam2 bunga yang ada di sini. Paling menarik bagi Anor, bunga Rainbow Rose.....Anor suka sgt!!!!!!!!!!!! Bila lihat jer pic bunga nie...alahai, sejuk jer mata nie memandang....Bukan sejuk mata jer,hati pun rasa sejuk.... 


Bunga2 yang dipamerkan

Ha.....korang tgok bunga nie, rasa sejuk tak mata tue?
                          
Okey....tue pic di halaman luar pesta....jom kita masuk pulak dlm khemah...kat sana ada bermacam bunga
rose yang digubahkan dalam pelbagai rupa bentuk dari setiap negara.....ada bentuk kuda, bendera Malaysia, pelamin, dan ada juga landskap bunga di halaman rumah.....jeng...jeng....jeng.....ha, nie lah satu contoh pic yang Anor ambik untuk tatapan korang...


Cantik tak?!!!!

2nd day pulak, Anor pergi lagi ke pesta nie.....hmmm.....rasa tak puas lagi masa 1st day tue hari sbb tak
 jelajah habis.....kali nie Anor berkunjung ke taman bunga hasil kreativiti dari pelbagai jabatan dan kementerian......cantik......memang cantik.......


hohoho.....semangat 1 Malaysia

i luv flowers.......mmuuaaahhhhh!!!!!
                                                                                                               
 Ketika dok asyik candid.....ternampak la akan Anor satu pondok tue.....ada beskal lama.....apalagi....huh...huh....huh...Anor berlari ke arah beskal tue.....Anor nak naik beskal tue.....kikikiki.....


comel tak pic Anor nie

Setelah puas berjalan, Anor pun dah penat....apalagi blik rumah la.....
Tapi sebelum sempat sampai kat rumah, Anor nampak pulak bot2 yang digunakan untuk perarakan di malam hari pesta flora nie.....Untuk pengetahuan korang, waktu siang hari bot2 nie diletakkan di  tepi tasik jambatan ape ntah berdekatan  dengan PICC. Pada malam hari, baru bot2 nie akan dibawa ke tasik berhampiran tapak pesta.


dpt jugak Anor bergambar dgn replika bot nie..

bersama replika bot dari Kementerian Pelancongan

 Okey la....sampai takat nie sajer untuk entry nie....lain kali sambung entry baru pulak....

I LUV FLOWERS.........MMUAHHHH....


Kalau suka like entri mama ain

12 comments:

kakngah said...

rainbow rose tu.. mawar hidup gak eh??
ish.. terjakun aku kejap.
:P

Lalalilillulu said...

nak g gak....hukhuk

Masni Syafie said...

i like rainbow rose...all the roses..hehe

Noor said...

yer...kak ngah. mawar hidup..tak tipu..

Noor said...

lalalililluu....dtg la tgok sendiri....cantikk...

mohd sasuke said...

wah syoknye jlan2..hehe

Noor said...

bila lagi adik nak mai putrajaya? bleh akak bawa p jalan2....kikiki....

aNa said...

amboi2 mama ain,posing maut nampak..

mohd sasuke said...

ntah le..ct2 nnt jlan le lagi...haha

Noor said...

kak ana: ala.....hidup bujangkan... mohd sasuke: adik bila ada cuti semester lagi?

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

waa..ni second blogger yg saya jumpa...update pasal tempat ni.. bestnyer tgk... cantik2..

Noor said...

ye ker.... tp mmg cantik pun....tema pun bunga rose....so bermacam2 bunga rose ada di pesta tue.....